+ Master’s Degree in Forestry Engineering (UPM)

Student: Miguel Moncada

Internship placement at an engineering company (TMA)

Internship adviser: Carlos Iglesias Merchan, Guillermo Garcia

Year: 2019

+ Master’s Degree in Ecology (UAM/UCM)

Student: Adrian Barrero

Master Thesis: Anthropogenic noise effects on little bustard (Tetrax tetrax) male’s courtship display / Efecto del ruido antropogenico sobre la exhibicion sonora de los machos de sison comun (Tetrax tetrax).

Co-Director: Manuel B. Morales, Juan Traba, Carlos Iglesias Merchan

Year: 2015

+ BSc in Environmental Engineering (UPM)

Student: Xabier Eizagirre

Internship placement at an engineering company (IGM)

Student: María Megino

Bachelor Thesis: A Good Practice Guide on Circular Economy for Construction / Guía de Buenas Prácticas de Economía Circular para Obra.

Co-Director: Carlos Iglesias Merchan, Lucia Monforte

Student: Javier Senra

Bachelor Thesis: Trace design and environmental viability study of a 66 kV high-power line between Urda’s and Puerto Lapice’s electrical substations / Estudio de trazado y viabilidad ambiental de una línea de alta tensión de 66 kV entre las subestaciones eléctricas de Urda y Puerto Lápice.

Co-Director: Carlos Iglesias Merchan

Student: Raquel Garrayo

Bachelor Thesis: Analysis of the validity of threatened animal species lists in Land Planning / Análisis de la vigencia de los catálogos de fauna protegida en la Planificación Territorial.

Director: Carlos Iglesias Merchan

Year: 2018

Student: Alvaro Calleja

Bachelor Thesis: Environmental noise characterization in ‘El Retiro’ Park (Madrid), zoning and impact to the population / Caracterización del ruido ambiental en el parque de El Retiro (Madrid), zonificación e impacto a la población.

Co-Director: Carlos Iglesias Merchan, Luis Diaz-Balteiro

Student: Pablo Palacios

Internship placement at an engineering company (RESGREEN, Renewable Energy Services)

Internship adviser: Carlos Iglesias Merchan, Angel Muñoz

Student: Raquel Garrayo

Internship placement at an engineering company (IGM)

Student: Monica Lanzas

Internship placement at an engineering company (ZUMAIN engineering)

Year: 2015

Student: Flor M. Gonzalez

Bachelor Thesis: Soundscapes and environmental services in urban parks. A comparative analysis between El Retiro park (Madrid, Spain) and the Frogner Park (Oslo, Norway) / Estudio de los paisajes sonoros y servicios ambientales de parque urbanos. Analisis comparativo del parque de El Retiro (Madrid, España) y el parque Frogner (Oslo, Noruega).

Co-Director: Carlos Iglesias Merchan, Luis Diaz-Balteiro

Year: 2014

+ BSc in Forestry Engineering (UPM)

Student: Rafael Laborda

Bachelor Thesis: Road traffic noise pollution assessment on rural landscapes / Evaluacion del ruido de las carreteras sobre paisajes rurales.

Co-Director: Carlos Iglesias Merchan, Ramon Elena Rosello

Year: 2017

Student: Alvaro Pascual

Bachelor Thesis: Assessment of amphibians habitat fragmentation by road M-301 in the Region of Madrid / Estudio de la fragmentacion del habitat de anfibios por la carretera M-301 de Madrid.

Co-Director: M. Cruz Mateo Sanchez, Carlos Iglesias Merchan

Year: 2013 (pdf link)

Student: Enrique Fernandez

Bachelor Thesis: Habitat availability assessment for the Iberian wolf (Canis lupus L.) population recovery in the Region of Madrid / Evaluacion de la disponibilidad de habitat para la recuperacion de las poblaciones de lobo iberico (Canis lupus L.) en la Comunidad de Madrid.

Co-Director: M. Cruz Mateo Sanchez, Carlos Iglesias Merchan

Year: 2012

Student: Ignacio Hernandez

Bachelor Thesis: Assessment of forest habitats fragmentation by transport infrastructures and land use change in the Region of Madrid / Estudio de la fragmentacion de los habitats forestales ligado a las infraestructuras de transportes y al cambio de usos del suelo en la Comunidad de Madrid.

Co-Director: Carlos Iglesias Merchan, M. Cruz Mateo Sanchez

Year: 2011 (pdf link)